jag har blivit en latmask

man märker vad lätt man lägger sig på latsidan när man är ledig och dagarna är soliga och varma. varför är det inte lika lätt att bli pigga, alerta britta igen?

nåväl, måndag och tisdag har varit två sköna,lediga dagar. igår blev det solande hemma för hela slanten innan jag och emma åkte till ånnaboda och badade. mycket folk och det var faktiskt varmt i vattnet. sedan bar det av till marieberg med mamma, där vi fyndade lite på intersport (nya springskor för mig, fleecetröja för mamma, piké till pappa och mjukisbyxor för emma) och på stadium (skor och gymhandskar för emma och termosset till pappa haha). så skönt och köpa ett par nya springskor, och första rundan blev redan igår kväll. saknar att röra på mig så sjukt mycket, och framförallt saknar jag gymet... har verkligen blivit dåligt med det på senaste tiden, har varit massor av annat att tänka på.

"folk som klagar på saker de kan göra något åt har ingen aning om vad de pratar om."
och visst är det så. jag kan inte göra mer än att försöka, och räcker det inte med mitt bästa så har jag iallafall gjort allt jag kunnat. men nerverna gör sig påminda, och dendär jäklarns känslan i bröstet också..

nu blir det lite sit-ups och hantlar, sen "en annorlunda barndom" av iris johansson. senare ikväll väntar en efterlängtat promenad. otack.

jag glömde! ni måste läsa:
en shopaholics bekännelser, en shopaholic i new york, en shopaholic säger ja - sophie kinsella.
mig äger ingen - åsa linderborg
när livet tar slut - malin sävstam
sucka mitt hjärta men brist dock ej - mark levengood ( HAHA det roligaste jag har läst på hur länge som helst. )

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0