grattis på mamma och sandra :)

idag fyller min fina mamma hela 54 år, men är fortfarande en ren ungdom. puss på henne.
sandra fyller dessutom 19 år. puss på henne också.

sitter och kollar på toppform, ett program från svt med blossom tainton som ska få en niondeklass i just toppform. intressant tycker jag, och jag börjar bli riktigt stolt över att man tar kost och träning på allvar i sverige, särskilt när det handlar om barns välmående och koncentration. det hänger ju liksom ihop, det kan ju en höna räkna ut med röven, eller?
hoppas dessutom att alla föräldrar förstår vilken ren katastrof skolmaten är rent näringsmässigt och blir lite småförbannade. det är det som behövs. 

jag och min pappa har ett intresse. vi älskar att åka o handla tillsammans. självklart handlar det om att hitta nya grönsaker, nya frukter och teer och smoothies, och frön och bönor o grejer, vi är ju lite svaga för sånt.. men det handlar ofta om att titta i folks vagnar och korgar också , speciellt småbarnsföräldrars. jag ska ge er ett scenario.  halvrund, blek och glåmig mamma i 35 årsåldern + två skrikiga barn som springer runt, gråter, skriker lite till och är överallt helt enkelt. oj stackars.. tänker man innan man tittar i vagnen/korgen. här kommer småbarnsfamiljslistan som verkar ha blivit en förbannelse:
formfranska ( ju större och vitare desto bättre), sylt (ju mer artificiella sötningsmedel tillsammans med socker desto bättre), ligthprodukter (till mamman som ständigt bantar) färdigpizza (till pappan som tycker att grönsaker är töntigt) fiskpinnar (det är typ 30% fisk i fiskpinnar. varför heter det fiskpinnar?) cola eller annan läsk.
är det konstigt att barnen är trötta? är det konstigt att de skriker, inte kan sova på kvällarna och inte kan koncentrera sig på något annat än att vara just trötta och sura? nej. alla föräldrar borde få gå en kurs innan de skaffar barn.

nu ska jag göra te och kolla på toppform igen. det är mysigt det.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0