dödsdom

idag har jag varit hos min optiker och fått en dödsdom. eller inte rikgitgt kanske.
men så här är det : mina ögon hatar varandra. mitt vänstra öga är en jävla besserwisser som har tagit över ALLT och mitt stackars högra öga har liksom inte så mycket att säga till om.
mina ögon är helt enkelt som socialdemokraterna och moderaterna. som elin kling och sofi fahrman.
de gillar inte varandra speciellt bra och har inte samma åsikter.

styrkan jag haft i två år var tydligen också fel. den optikern jag var hos då måste ju ha varit full som en kastrull.

mina nya linser är gjorda av silikon och ska släppa in mer syre. och mer syre i plånboken tydligen.
seriöst, hur kan alla som har hörselfel få en massa pengar instuckna av staten i såkallade bidrag för handikapp?
jag då? jag som inte ser nåt och förmodligen kommer ha ett öga som jag lika gärna kan skära ut om 10 år för att det andra är så jävla elakt och tar allt? jag får inga pengar? kanske en blindkäpp som mest.
orättvist!

nu ska jag göra tomatsoppa och klippa gräset.
ingen bra dag!


 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0