today is a day

idag har det hänt mycket men samtidigt ingenting
vaknade tidigt och var inställd på att träffa amanda innan jobbet,
men eftersom hon flytttar till stockholm imorgon har hon
mycket att stå i. på senaste tiden har jag fått en olustig känsla
om jag inte har något att göra varje dag. så blev det idag.

har gått runt som ett ilsket bi även fast inget är fel.
var ute ett tag med aisi och tog tillslut tag i att städa
min översta byrålåda. den var verkligen helt proppad med
mycket bra grejer men mest skit, som jag har samlat på mig.
ovanpå byrån låg det massor av papper, men nu är det borta.
har slängt massvis av tomma kuvert, och sorterat lönespecifikationer
och anställningsbevis i en mapp, kvitton och annat i en annan. skönt när man får det gjort!

hittade dessutom min sjal som jag har letat efter i 100 år. den åkte på direkt.
den är dels min finaste sjal men ännu mer speciell för att jag har fått den av syster emma.

har hunnit med en promenad också, det var skönt. nu har jag gjort mig iordning och tänker
snart åka till jobbet, efter fika med mamma och pappa. jobb till 21.30. en fredag...

 

Kommentarer
Postat av: joanna

jobbar också till halv 10! sitter på jobbet nu... vi får tänka på varandra då(:

2009-08-28 @ 16:18:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0