tur i oturen

imorse vid 9 var jag hos tandläkaren. första gången hos min nya tandhygienist ( jag böt från haga till adolfsberg eftersom de på haga är koko i huvudet) och sicken tur jag hade! hon var hur bra som helst, verkligen lättsam för en sån skrajsing som jag.

höll dock på att få en hjärtinfarkt när hon sa: ja. och idag kommer det att kosta 500 kronor för dig.

seriöst? jag trodde att man började betala när man hade fyllt 20 gamla år? nej, nu förstår ni, nu har dom hittat på att det ska vara det året man fyller 20. asknäppt, men en välvärd investering om man inte vill vakna upp när man är 35 och vara utan tänder. dessutom ger försäkringskassan 300:- om året i tandvårdsbidragsgrej, så det blev bara 200. jaja det kommer hända värre grejer.

och inte nog med det. nu har jag hemläxa i ett år framöver.
tandtråd varje dag två gånger
nåt påhitt som heter flux två gånger om dagen varje dag.
fluorchocka mig själv helt enkelt. vi får väl se hur det går.

Kommentarer
Postat av: Ida

haha exakt samma som jag :P Flux och tandtråd :P Dock är jag ingen förebild på den saken ;)

2009-08-12 @ 14:39:25
URL: http://miniiida.blogg.se/
Postat av: Anonym

haha jag känner att jag redan är ur fas. tandlossning here i come.

2009-08-12 @ 15:48:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0