snusk



här sitter jag och är äcklad och trött.
vill inte äta en köttbit till i mitt liv efter allt snack om stackars danska grisar och dom svenska som inte alls har det speciellt mycket bättre. inte ens eko-grisarna!
och bättre är det inte för kycklingarna och inte för kor eller får heller för den delen, det kan ni nog räkna ut med ena skinkan.

jag förstår inte hur tusan vi människor som skulle vara en så smart art med bra lösningar och hej och hå kunde gå så lång som det har gjort med djurhållningen. bara för att. bara för att människor ska få äta kött och för att allt ska vara billigt snabbt och effektivt. skulle det bara satsas på småskaligt skulle vi inte ha ett problem. iallafall inte i samma omfattning som idag.
nej nu är jag minsann arg trött sur och förbannad. stackars grisar och alla andra djur som också får stå o trängas med varandra i en trång, mörk lastbil och trampa på varandra för att senare få ett elinstrument i röven. och i nästa steg hamna på en tallrik hemma hos någon fet och hungrig människa. välj själva, men imorgon sätter jag minsann tänderna i en zucchini istället.

nu är det tamejtusan slut på detta snusk. grilla en dansk grisbonde istället!
det förtjänar dom.
natti nu ska jag läsa bok imorgon börjar jag 8!

Kommentarer
Postat av: Kusin Hanna

Kände samma sak efter att ha sett en dokumentär för nån vecka sen om en grisfarm i USA där plågeri vanvård var ett milt ord. Grisarna led,bodde trångt och smutsigt och kunde inte vända sig. om dom blev trötta fick dom falla på stället. Och om nån gris blev dålig hängdes den. Jag blev så äcklad att jag seriöst började undera på vegomat... men sen tänkte jag att i Sverige som är med i EU är det inte samma sak men så visar det sig att det försigår samma jävla elände här. Bönder som behandlar sina djur sådär borde själva bli inlåsta i en trång bur och få leva i sitt eget skit.

Fyfan alltså för människan :-(

från det ena till det andra.... hur länge är Emma hemma??

2009-06-24 @ 00:59:34
URL: http://iloverico.bloggsida.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0