prepared

godmorgon och hoppas ni har sovit lika gott som jag.
snarkat er genom natten och vaknat utvilade. det är
en lyx man borde få känna på varje dag.

idag har jag bestämt mig för att inte oroa mig.
inte älta, undra, oja, fundera och tänka så mycket.
ta dagen som den kommer. det blir som det blir.
jag är som bekant livrädd för tiden, att den går så fort.
att dagarna åker förbi i vansinnesfart och bara
lämnar ett grått damm efter sig.

plötsligt kommer jag sitta där på rulatorn, klappra med
löständerna och undra var livet tog vägen.
sura och tänka att grannens gräs är grönare, frodigare.

eller så gillar man läget. älskar det man faktiskt har. glädjs över
att man är frisk, fungerar, känner. att man duger som
man är och inte vill var på något annat vis.
gud vilken bra idé. det här kör vi på.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0