time



det rensas på hacklyckan. för fulla segel med gasen i bott.
ut med det gamla. i vrår och gömmor hittas sånt man lagt undan
och glömt bort för en stund. sånt här gör mig sentimental.

pippiryggsäck. emil i lönneberga i dockform. barnoverall.
små klänningar och en dockvagn. man har inte alltid varit 20,
den saken är säker.

det är inte mycket som är rättvist i den här världen, men
något är jämt fördelat och helt lika för alla. det spelar ingen
roll var man kommer ifrån, hur man ser ut eller vad man tror på.
alla spelar vi på samma tid. allas dygn har 24 timmar. allas sekunder
tickar på i samma takt.

det känns långt bort, men det var inte längesen man var en
femårig skrutt som fick bamseplåster på knäna av sin 11-åriga storasyster.
idag är vi 20 och 27.
tiden går i 180. borde ha åkt på fortkörningsböter för länge sen.

hur ska man hinna med? hinna komma ihåg? hinna tycka om?
hinna gilla läget och samtidigt vara lite framtidssmart?
jag tror att jag måste gå och lägga mig.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0